MissU

Priser, betalning och frakt

Varje vara anges med pris inkl. moms. I kundvagnen ser man det totala priset för varje vara om man beställt mer än en av varje.

I nuläget gäller inga rabattkuponger. Undantaget är om du fått en rabattkod tillsänt dig via mejl.

FRAKT:

Priset  på frakt anges i kassan, välj det alternativ som stämmer bäst med just din beställning.

Det finns olika alternativ, välj det som passar just din beställning bäst.  Alternativen ”Pris/Antal” skickas som EJ SPÅRBART. Detta beräknas på hur många artiklar det finns i varukorgen och skiljer sig om summan överstiger 50:- Alternativet ”Frakt, ej spårbart” beräknas på summan i varukorgen och kan användas om tex man köper 5 varor eller fler som tillsammans blir mindre än 50:- totalt.

  Önskar du att det ska skickas spårbart väljer du alternativet ”fastpris spårbart”.

Har du råkat välja fel, meddelar vi detta och du får möjlighet att komplettera eller eventuellt avbryta köpet.       Fri frakt vid köp över 650:-

Paketet blir oftast skickat till ombud, ibland brevlåda, beror på storlek och val av fraktbolag. Har du speciellt önskemål på vilket ombud, ange gärna detta redan i kassan, fraktbolag väljer vi.

Alternativet är:

  • Upphämtning i butik, du har då möjlighet att betala kontant, med kort eller med swish. Välj alternativet kontant i kassan och ange vilken dag du planerar att hämta. Öppettider i butik är mån-fred 10-16

ÅNGERRÄTT/ ÅTERKÖP/ RETURER

Har du ångrat ditt köp, har du 14 dagar från att du mottagit varan, att meddela oss detta skriftligt via mejl. Returfrakten sker på egen bekostnad, (undantag om felet är vårat, dvs om vi skickat fel vara) och vi betalar tillbaka vad varorna kostade. Varan ska vara oanvänd och i ursprungligt skick. Varan ska förpackas och skickas så den återkommer till butiken i samma skick som den lämnade oss.

Om lagerantalet visat fel och varan du beställt av någon anledning ej längre finns i lager, meddelas detta till kunden för ev byte av vara eller återbetalning.

LEVERANSTID

Vi gör vad vi kan för att du ska få din vara så fort som möjligt. 3-5 dagar är vårt mål, men alla mål brister ibland. Har ni önskemål om expressleverans betalas detta av kunden men hör då av er innan betalning, så kollar vi upp det och försöker lösa detta.

Har du paket att hämta hos ombud och av någon anledning inte hämtar detta, så går det i retur till oss. Vi förbehåller oss då rätten att debitera dig för kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:-

BETALNING OCH ÅTERBETALNING

Du har möjlighet att betala med banköverföring, swish eller kontant. Även kortbetalning fungerar, men inte via kassasidan, utan välj då kontant betalning och hör av dig under butikens öppettider, mån-fred 10-16 så löser vi det manuellt. Kontant betalning fungerar vid hämtning i butik, skicka inga pengar i brev!

Vid återbetalning av varor använder vi helst swish men även banköverföring är möjlig. Kontakta oss innan en retur, så blir vi överens om hur du vill få det återbetalt, eller om du hellre vill ha en ersättningsvara.